Waarom een professionele huisstijl laten maken?
Je wilt een bedrijf starten of hebt een idee voor een nieuw product of dienst. Altijd een risico natuurlijk, maar ook een hele spannende tijd. Is je idee een gat in de markt? Gaat je bedrijf geld opbrengen? Veel startende ondernemers maken de overweging of ze een professioneel logo en huisstijl laten maken, of dat ze toch (tijdelijk) zelf iets maken.
Laten we eerlijk zijn, het bedrag voor een professionele huisstijl is niet iets wat je als starter zomaar uit je mouw schudt. Waarom een professionele huisstijl laten maken, terwijl dit waarschijnlijk een grote investering voor je is?
1. Een professionele huisstijl is het visitekaartje van je bedrijf
Een logo en huisstijl worden door een grafisch ontwerper consistent doorgevoerd in alle visuele uitingen. Die consistentie is enorm belangrijk als je professioneel wilt overkomen. Met een goed, uniek en professioneel logo en huisstijl start je direct met het opbouwen van je bedrijfsimago.
2. Een professionele huisstijl gaat verder dan alleen mooi
Je logo en huisstijl zijn het belangrijkste herkenningspunt voor nieuwe klanten. Als jij een echt goed logo laat ontwerpen, dan is meteen duidelijk wat je doet en voor wie. Een potentiele klant kijkt gemiddeld 3 seconden naar je nieuwe website en nog korter naar een advertentie. Hoe slim is het dan om te bezuinigen op je logo en huisstijl?
3. Een grafisch ontwerper snapt je doelgroep
Een grafisch ontwerper maakt niet zomaar iets. Een logo en huisstijl ontwikkelen is een proces waarbij nagedacht wordt over onder andere kleurgebruik, uitstraling, lettertype. Alles moet passen bij de doelgroep, waardoor jij jouw doelgroep sneller bereikt.
4. Een grafisch ontwerper zorgt dat het (technisch) klopt
Een professionele huisstijl is niet alleen mooi, maar ook geschikt voor waar jij het voor wilt gebruiken. Een logo specifiek voor print zit er anders uit dan een logo dat alleen op het web gebruikt gaat worden. Je moet rekening houden met kleur, vorm, papiersoort, etc. En om over al die verschillende bestandstypen voor verschillende mediakanalen maar te zwijgen…
En misschien nog wel het belangrijkste punt:
5. Met een professioneel logo en huisstijl onderscheid je je van de concurrent
Ondanks de bovenstaande punten zijn er nog steeds veel bedrijven met een onprofessioneel logo. Dit is voor jou dé kans om je te onderscheiden van je concurrenten. Denk er eens aan hoe erg jij zult opvallen met een uniek en opvallend logo dat meteen duidelijk maakt wat je doet. Met een professioneel logo en huisstijl wordt jij snel een herkenbare speler in jouw markt.
Natuurlijk, wij snappen dat een logo en huisstijl laten maken een flinke investering is. Maar we willen je graag overtuigen dat het echt de investering waard is. Wil je weten wat wij voor logo en huisstijl wij voor jouw bedrijf zouden ontwerpen? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvende afspraak.